2022-05-05 0
Марката Volkswagen засили икономическата ефективност на групата устойчиво през първото тримесечие на 2022 г. През първите три месеца Оперативната печалба преди специални позиции се увеличи до 513 милиона евро (1-во тримесечие на 2021 г.: 490 милиона евро). Приходите от продажби достигнаха малко под 15 милиарда евро (1 тримесечие на 2021 г.: 17,6 милиарда евро) благодарение на оптимизирания модел и ценовата политика, докато броят на доставките в същия период възлиза на около един милион автомобили (Q1 2021: 1,36 милиона) заради войната в Украйна, глобалния недостиг на полупроводници и последните коронавирус-мерки в Китай. За разлика от това, оперативната възвръщаемост от продажбите преди специални позиции се повиши до 3,4 процента (1-во тримесечие на 2021 г.: 2,8 процента).
"Ние допълнително подобрихме икономическата си ефективност в тази трудна среда. Това само подчертава, че Volkswagen е избрал правилния път за постигане на дълготраен подобряване на неговата конкурентоспособност и рентабилност със стратегията ACCELERATE. Ето защо положихме много солидна основа за ускорената трансформация към мобилност с нулеви въглеродни емисии и напълно свързана мобилност", каза изпълнителният директор на Volkswagen Ралф Брандщатер.
Постоянен фокус върху ефективността на разходите – прогнозите за 2023 г. са потвърдени Volkswagen продължава да работи усилено за подобряване на ефективността на разходите си – например за по-нататъшно намаляване на постоянни и режийни разходи – с цел укрепване на конкурентоспособността в дългосрочен план.
"В момента сме изправени пред различни предизвикателства като геополитическата несигурност, покачване на цените на суровините и енергията и ефектите от пандемията в Китай. Работим за противодействие на тези рискове с нашите мерки за намаляване на разходите и чрез подобряване на качеството на нашите оперативни резултати в конкретни области. Въпреки това, ние се придържаме към нашата цел за оперативна възвръщаемост от продажбите от 6 процента през 2023 г.", каза финансовият директор на Volkswagen Александър Зайц. Тази прогноза зависи от това как войната в Украйна се развива и по-специално върху нейното въздействие върху световната икономика и по този начин върху бизнес дейностите на марката Volkswagen. Търсенето от страна на клиентите остава високо както на модели с двигатели с вътрешно горене, така и на електрически модели.
По-нататъшно рязко нарастване на единичните продажби на изцяло електрически модели 53 400 изцяло електрически автомобили (BEV) бяха доставени през първите три месеца (+74 процента). Напълно електрическият ID.4 имаше ключова роля в това. Повече половината от доставените електрически автомобили са ID.4, от които 30 300 броя са предадени на клиенти. Сега Volkswagen напредва с разширяването на производствения капацитет за своя най-продаван електрически автомобил. На 20 май 2022 г. заводът в Емден ще започне серийно производство на ID.4, като това ще създаде допълнителен капацитет за успешния модел. През втората половината от годината ID.4 също ще слезе от производствената линия в Чатануга в Съединените щати. Моделите на цялото ID. семейство продължават да се радват на активно търсене, с над 120 000 клиентски поръчки. Изоставането на поръчките във всички модели достигна исторически връх от повече от 670 000 автомобила само в Европа. Поради това групата работи усилено за запазване сроковете за доставка на клиентите възможно най-ниски и обработва възможно най-бързо голямото изоставане на поръчките.