навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Volkswagen представи резултатите от стратегията New Auto като основа за 2022

2022-03-16 0

Volkswagen представи резултатите от стратегията New Auto като основа за 2022

Volkswagen Group представи своята стратегия New Auto през изминалата година, като положи основите за бъдещ ръст на печалбата и подобрявайки устойчивостта на своя бизнес модел в трудна среда. Миналата година Volkswagen постигна обрат в ключови региони в света, успешно увеличи делът на електрическата мобилност, изгради софтуерни възможности и повиши ефективността.

Главният изпълнителен директор Херберт Дийс каза на пресконференцията по повод годишните резултати на Volkswagen във Волфсбург: "Войната в Украйна е драматична и причинява човешка трагедия и икономически катаклизми, които смятахме, че сме преодолели през годините на многостранност и дипломация. Volkswagen доказа своята устойчивост през последните години и ще се справи и с тази криза. В същото време ще запазим ясен фокус върху прилагането на нашата стратегия New Auto, която ще ни даде възможност за автономно бъдеще на мобилност без емисии."

Volkswagen Group постигна значителен напредък в бизнеса си във всички региони през 2021 г. Глобалният отпечатък на групата, съчетан с правилните локални стратегии и продуктови миксове, беше от ключово значение.

В Северна Америка марката Volkswagen се върна към рентабилност след няколко години и на трите пазара: Канада, САЩ и Мексико. Актуализираното портфолио от модели от пет SUV, включително изцяло електрическия ID.4, беше добре прието. Тези модели представляват повече от 75 процента от продажбите в Съединените щати (375 030 бройки). Предстоящият изцяло електрически ID Buzz, ще бъде емоционалният двигател за прераждането на марката в този регион.

Марката Volkswagen постигна обрат и в Южна Америка.  Ориентираните към изискванията на клиентите нови модели като Taos и Nivus положи основата за достигане на рентабилност и положителен нетен паричен поток.

В Европа ранното решение на групата да премине на електрическа мобилност и да започне най-голямата електрическа офанзива в индустрията се изплати допълнително. Групата се превърна в пазарен лидер през 2021 г.: всеки четвърти електрически автомобил на батерии е от Volkswagen Group. По този начин, въз основа на предварителни данни, Групата преизпълни целта си за CO2 емисии в Европейския съюз, включително Норвегия и Исландия, 

В Китай, най-важният по ръст пазар в световен мащаб, Групата продължава да бъде много печеливша и е в силна пазарна позиция.  Марката Volkswagen е най-успешната марка с пазарен дял от 11 процента. Porsche, Bentley и Lamborghini постигнаха рекорди по продажби. Групата можеше да продаде значително повече автомобили през 2021 г., но не успя да отговори на голямото търсене поради недостиг на полупроводници.

Успешното e-представяне на Volkswagen Group набра още по-голяма скорост миналата година. Доставките на електрически превозни средства с батерии (BEV) почти се удвоиха през 2021 г. до повече от 450 000 единици. Така компанията беше номер 1 в този сегмент в Европа и номер 2 в САЩ. И на двата пазара Групата е постигнала по-високи пазарни дялове на пазара на BEV, отколкото на целия пазар. 

Емблематичният нов ID. Buzz ще даде допълнителен тласък на електрическата офанзива. Иконата е не само напълно електрическа, но ще се използва и в бъдещи концепции за автономна мобилност, като например за споделен транспорт при посикване.

Volkswagen вече обяви основните резултати на групата за изминалата фискална година и перспективите за 2022 г. Годишният доклад представя подробни данни за бизнес представянето по марки и региони.

С намаление на обемите с 6% спрямо предходната година, приходите от продажби са се увеличили с 12% до 250,2 милиарда евро. Оперативната печалба преди специални позиции почти се удвои спрямо 2020 г. и достигна стабилно ниво от 20,0 милиарда евро. Оперативната възвръщаемост от продажбите преди специални позиции също се покачи до 8,0 процента след 4,8 процента през предходната година. Ключът към това финансово представяне беше по-добрият микс и благоприятното ценообразуване, както и намалените режийни разходи.

Контролът на капиталовите разходи, стабилната работа с оборотния капитал и положителният принос на оперативния бизнес на групата доведоха чистия нетен паричен поток на автомобилната дивизия до 15,5 милиарда евро – увеличение с 5,5 милиарда евро спрямо предходната година. Нетната ликвидност възлиза на 26,7 милиарда евро в края на 2021 г.

Миналата година Volkswagen инициира програма за режийни разходи, за да подобри конкурентоспособността и за да финансира амбициозната си трансформация към електрификация и дигитализация. Целта за 10-процентно намаляване на режийните разходи (без R&D и капиталови разходи), първоначално заложена за 2023 г., вече е постигната. Този важен етап допринася за облекчаване на разходите с 4 милиарда евро спрямо 2019 г.

Арно Антлиц, финансов директор на Volkswagen Group, каза: "Volkswagen Group подобри цялостната си стабилност през 2021 г. и постигна солидни резултати и парични потоци въпреки силните насрещни ветрове от недостига на полупроводници. Това представяне се дължи на всички наши марки и региони. Постигнахме важни промени в Северна и Южна Америка за марката Volkswagen и особено нашите премиум брандове и финансови услуги дадоха силен принос. Тези постижения ни дават увереност, че сме в състояние да финансираме стабилно нашата трансформация към New Auto и в тези трудни времена."

Със своята стратегия New AutoVolkswagen Group има за цел да се възползва от бъдещи пулове на печалба в четири водещи технологични платформи в световен мащаб, които предлагат авангардни технологии и несравним мащаб. 

Херберт Дийс, главен изпълнителен директор на Volkswagen Group, каза при представянето на финансовите отчети за изминалата фискална година: "Миналия юли ние представихме стратегията New Auto, която ще ни поведе да станем устойчив и софтуерно ориентиран доставчик на мобилност до 2030 г. По-малко от една година по-късно вече постигнахме важни етапи във всичките четири стратегически платформи. Ние сме на път да използваме бъдещи пулове на печалби и сме напълно ангажирани да оформим бъдещето на мобилността."

По отношение на платформата Мехатроника, настоящият модулна платформа за електрическо задвижване (MEB) прави още една стъпка към превръщането й в стандарт за индустрията за електрчиеска мобилност. Сътрудничеството с Ford току-що беше разширено до още един BEV модел, който ще бъде изграден върху MEB, удвоявайки обема MEB на Ford до 1,2 милиона единици за шестгодишния период.

Бяха взети важни решения за Волфсбург, централата на Volkswagen Group. Trinity, първият модел на марката Volkswagen, базиран на SSP (Scalable Systems Platform), ще бъде построен в новия оптимизиран за процеса завод за 2 милиарда евро близо до главния производствен обект. Заводът ще използва най-иновативните производствени методи и ще има нетен неутрален CO2 отпечатък. Така той ще стане за пример за постепенно преобразуване на производството в главния завод във Волфсбург и за всички други заводи на Volkswagen.

Освен това ще бъде изграден нов център за научноизследователска и развойна дейност на стойност 800 милиона евро за разработването на SSP. Това ще бъде единствената платформа на групата занапред, тя е готова за електрическа и автономна мобилност.

Софтуерната платформа беше допълнително подсилена с нови членове на управленския екип на Cariad. сега ще се съсредоточи още повече върху органичния растеж и сливания и придобивания за следващата си фаза на растеж. Cariad вече успешно интегрира софтуерното подразделение за камери на Hella и си партнира с Bosch за автономно шофиране от ниво 3. През 2022 г. Cariad ще влезе в САЩ и Китай. Това дава възможност на Volkswagen Group да адаптира своята разработка на софтуер към нуждите на своите световни пазари и допълнително да ускори процесите.

Днес клиентите вече могат да пробват софтуерните решения на Cariad. Автомобилите са снабдени с актуализации по въздуха и нови функции от Cariad от есента. Групата вече е извършила повече от 56 000 актуализации по въздуха. През 2022 г. ще бъде пусната актуализация на софтуера с наскоро актуализирания асистент за пътуване 2.5, Plug & Charge, планиране на маршрут с няколко спирки и актуализирано гласово управление. Volkswagen Travel Assist вече е най-добре представящата се система за подпомагане на водача в Европа и ще стане още по-добра, благодарение на сътрудничеството с Mobileye.

Cariad също е в ход за лансиране на унифицираната софтуерна платформа 2.0 за всички марки на групата, която ще дойде през 2025 г. Като минимум, вече успешно е разработен жизнеспособен продукт на тази платформа. Никога досега основна софтуерна архитектура не е била тествана и завършена четири години преди началото на производството. Това е напълно нов подход за софтуерно ориентирано развитие на автомобили

Третата платформа има за цел батериите и зареждането. Тъй като зареждането е ключов фактор за електрическата мобилност, Volkswagen Group работи върху единна мрежа за зареждане, която обхваща Европа, САЩ и Китай.

Като цяло до 2025 г. са планирани 45 000 зарядни точки с висока мощност по целия свят. Около 10 000 от тях вече оперират, а много други ще бъдат пуснати в експлоатация тази година. В Европа беше създадено съвместно предприятие с Enel, а сътрудничеството с BP скоро също ще започне с първите зарядни станции с висока мощност. В Китай непрекъснато се разширява съвместното предприятие на групата за зареждане - CAMS. Electrify America в САЩ има нов, допълнителен план за подобряване, насочен към 10 000 точки за зареждане с висока мощност до 2025 г.

Изграждането на водеща платформа за решения за мобилност е друг важен крайъгълен камък на стратегията New Auto. Миналата година заедно с партньори Групата инициира предложение за поглъщане на Europcar като ключов елемент на тази платформа. Очаква се сделката да бъде завършена през второто тримесечие на 2022 г.

Автономните транспортни услуги също ще бъдат неразделна част от това портфолио за мобилност. ID Buzz AD ще играе важна роля тук. Със софтуера на Argo AI ID Buzz AD вече тества автономните си функции в Мюнхен. Тестове също се планират да започнат в САЩ през 2023 г. Целта е да стартират услугите за търговски автономен споделен превоз в Хамбург през 2025 г.

за 51%  против 49%  636 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 


Виж всички Публикувай още

rss
Посети форума