начало

Президентът: Избирателното правосъдие е проблем. Има много дела на трупчета Президентът: Избирателното правосъдие е проблем. Има много дела на трупчета

моля за малко помощ , от тези който имат достъп до СИЕЛА

В този форум можете да търсите и предоставяте лекции и др. материали


моля за малко помощ , от тези който имат достъп до СИЕЛА

Мнениеот гала » 07 Фев 2005, 12:43

Колеги , страхотно много ми трябва една наредба , а нямам абонамент за СИЕЛА , ДИГЕТА или някой друг подобен софтуер .
Моля ,който не го затруднява да ми предостави '' Наредба за реда и начина за внасяне , изнасяне и транзакция на отпадъците ............ '' , Постановление на МС N: 298 / oт 08.11.2004 година , обнародван в дв. вестник бр. 102
Благодаря ви .
гала
 

Re: моля за малко помощ , от тези който имат достъп до СИЕЛА

Мнениеот dessy71 » 07 Фев 2005, 12:49

Дай адрес за кореспонденция (е-mail) :)
dessy71
Младши потребител
 
Мнения: 12
Регистриран на: 07 Фев 2005, 00:00


Re: моля за малко помощ , от тези който имат достъп до СИЕЛА

Мнениеот elig666 » 07 Фев 2005, 12:57

къде да я изпратя????
elig666
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 03 Окт 2001, 10:38

Re: моля за малко помощ , от тези който имат достъп до СИЕЛА

Мнениеот гала » 07 Фев 2005, 12:59

na e - maila ми . Много благодаря , колеги .
гала
 

Re: моля за малко помощ , от тези който имат достъп до СИЕЛА

Мнениеот donna » 07 Фев 2005, 13:04

малко си и пообъркала името май става въпрос за това

НАРЕДБА за реда и начина за внасянето, изнасянето и транзита на отпадъците и за случаите, в които се изисква банкова гаранция или застраховка

Приета с ПМС № 298 от 8.11.2004 г., обн., ДВ, бр. 102 от 19.11.2004 г.

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. С наредбата се уреждат:
1. редът и начинът за внасянето, изнасянето и транзита на отпадъците;
2. изискванията за учредяването на банкова гаранция или застраховка.
Чл. 2. Наредбата се прилага за внасянето, изнасянето и транзита на отпадъци.
Чл. 3. Наредбата не се прилага за:
1. отпадъците, получени от нормалната експлоатация на корабите и платформите в морето, разтоварвани в пристанищата, включително на отпадъчните води и остатъците, при условие че такива отпадъци са предмет на международни договори, по които Република България е страна, различни от Базелската конвенция за контрол на трансграничното движение на опасни отпадъци и тяхното обезвреждане (ДВ, бр. 1 от 1997 г.);
2. превоз на отпадъци от гражданската авиация;
3. превоз на:
а) радиоактивни отпадъци по смисъла на § 1, т. 34 от Закона за безопасно използване на ядрената енергия;
б) отпадъците, получени в резултат на проучването, добива, преработката и съхраняването на минерални суровини и при експлоатацията на кариери;
в) труповете на животни;
г) животински фекалии и други неопасни вещества, използвани в селското стопанство;
д) отпадъчните води, с изключение на отпадъците в течна форма, включени в приложение № 1 от Наредба № 3 от 2004 г. за класификация на отпадъците (ДВ, бр. 44 от 2004 г.);
е) излезлите от употреба експлозиви;
4. внасяне на продукти, които се считат за отпадъци в държавата износител, но са предназначени за използване за целите, за които са произведени, ако употребата им не е забранена с нормативен акт;
5. внасяне на проби от отпадъци, предназначени за лабораторни изследвания в количество, непревишаващо 5 кг;
6. отпадъци, образувани по време на превоза на стоки в количество, ненадвишаващо нормалния технологичен брак, получаван при транспортиране на този вид стоки.
Чл. 4. (1) Внасянето, изнасянето или транзитът на отпадъци се извършват при спазване на изискванията за безопасност, на законовите изисквания и на съответните международни договори, по които Република България е страна.
(2) Опасните отпадъци се опаковат, етикетират и транспортират в съответствие с международните правни актове за превоз на опасни товари, ратифицирани от Република България със закон.
Чл. 5. (1) За внасяне, изнасяне или транзит на отпадъци, определени в приложения № 2 и 3, както и на отпадъци, които не попадат в приложения № 1 - 3, се изисква издаване на разрешение по реда на глава пета, раздел V от Закона за управление на отпадъците (ЗУО).
(2) В случаите, когато се изнасят отпадъци, определени в приложение № 1, в държави, които съгласно националното си законодателство изискват предварително уведомяване и издаване на разрешение, се прилага процедурата за издаване на разрешение по глава пета, раздел V от ЗУО.
(3) Държавите и видовете отпадъци по ал. 2 се определят със заповед на министъра на околната среда и водите, която се обнародва в "Държавен вестник".
Чл. 6. (1) Разрешението за внасяне, изнасяне или транзит на отпадъци представлява попълненото известие по образеца съгласно приложение № 4, подписано от министъра на околната среда и водите и подпечатано с печата на Министерството на околната среда и водите (МОСВ).
(2) Условията, поставени в поле 26 на разрешението по ал. 1 по образеца съгласно приложение № 4, могат да бъдат оформени и като приложение към разрешението.
(3) Условията по ал. 2 не трябва да са по-строги от изискванията за превоз на опасни товари, предвидени в ЗУО, в подзаконовите актове по прилагането му и в международните правни актове, по които Република България е страна.
Чл. 7. В случай че след издаване на разрешение за внасяне, изнасяне или транзит на отпадъци са настъпили съществени изменения в условията за извършване на трансграничния превоз, се изисква подаване на ново заявление за издаване на разрешение и документите съответно по чл. 80, 84 и 86 ЗУО, доказващи условията, при които се издава разрешението.
Чл. 8. Отпадъците, за които са издадени отделни разрешения за внасяне, изнасяне или транзит, не могат да бъдат смесвани по време на транспортирането им.
Чл. 9. (1) Разрешението за многократно внасяне, изнасяне или транзит се издава за срока по чл. 76, т. 2 ЗУО, когато:
1. превозваните отпадъци са с един и същ физичен и химичен състав;
2. отпадъците се транспортират и предават за третиране на едно и също лице - оператор на инсталация за третиране на отпадъци;
3. всички превози преминават през един и същ маршрут;
4. държавите, през които преминават отпадъците, са дали писмено съгласие за предоставяне на разрешение за многократно внасяне, изнасяне или транзит на тези отпадъци.
(2) В случай че маршрутът, посочен в заявлението, не може да бъде следван, заявителят незабавно уведомява компетентните органи на заинтересуваните държави.
(3) С изпращането на документа за превоза съгласно чл. 17, ал. 5, чл. 20, ал. 7 и чл. 22, ал. 3 заявителят представя на компетентния орган информация, с която се удостоверява съставът на отпадъците и спазването на условията, поставени в разрешенията за многократно внасяне, изнасяне или транзит на отпадъци.
(4) С разрешенията за многократно внасяне, изнасяне и транзит се определят и документите, чрез които се предоставя информацията по ал. 3.
Чл. 10. (1) (В сила от 1.01.2005 г.) За внасянето на отпадъци, определени в приложение № 1, се изисква издаване на регистрационен документ от министъра на околната среда и водите по реда на чл. 87 ЗУО.
(2) Регистрационен документ по ал. 1 не се изисква за внасянето на отпадъци:
1. включени в доклада по чл. 42, ал. 2 от Наредбата за опаковките и отпадъците от опаковки, приета с Постановление № 41 на Министерския съвет от 2004 г. (ДВ, бр. 19 от 2004 г.);
2. от черни и цветни метали, извършвано от лица, които притежават лиценз, издаден по реда на глава пета, раздел III от ЗУО.
Чл. 11. (1) Регистрационният документ се издава за внасянето на отпадъци, за които е сключен договор, съгласно чл. 79, т. 1 ЗУО.
(2) Регистрационният документ представлява попълненото заявление по образец съгласно приложение № 5, подписано от министъра на околната среда и водите и подпечатано с печата на МОСВ.
(3) Всеки товар с отпадъци, за който е издаден регистрационен документ, се придружава от регистрационния документ, който се представя на митническите органи от входното митническо учреждение.
Чл. 12. Внасянето, изнасянето и транзитът на отпадъци се осъществява единствено през граничните контролно-пропускателни пунктове, определени в приложение № 6.
Чл. 13. Забранява се внасянето на отпадъци, когато:
1. стойността на продуктите, получени след всички етапи на предварителното им обработване преди предаването им за крайната операция по оползотворяване, е по-висока от стойността на традиционно използваните в съответното производство суровини, или
2. използването на отпадъците в съответното производство предизвиква образуването на по-големи количества отпадък, отколкото използването на традиционни суровини, или
3. оползотворяването на отпадъците е икономически по-неефективно в сравнение с използването на традиционни за съответното производство суровини вследствие на по-високите разходи за извършване на операциите по оползотворяване на отпадъците или за обезвреждане на неоползотворимите остатъци.
Чл. 14. (1) Забранява се внасянето в страната на отпадъци:
1. определени в приложение № 7 и състоящи се от материалите, за които не са постигнати целите за предходната година, регламентирани в § 9 от преходните и заключителните разпоредби на ЗУО, когато през предходната календарна година лицето - оператор на инсталацията, където се предвижда да бъде извършено оползотворяването, е оползотворило по-малко количество отпадъци от български произход в сравнение с количеството внасяни отпадъци за оползотворяване в същата инсталация;
2. (в сила до 31.12.2009 г.) определени в приложение № 8, за които е въведена забрана за депониране, ако през предходната календарна година лицето - оператор на инсталацията, където се предвижда да бъде извършено оползотворяването, е оползотворило по-малко количество отпадъци от български произход в сравнение с количеството внасяни отпадъци за оползотворяване в същата инсталация;
3. (в сила до 31.12.2009 г.) определени в приложение № 3, за които е въведена забрана за депониране, ако през предходната календарна година лицето - оператор на инсталацията, където се предвижда да бъде извършено оползотворяването, е оползотворило по-малко количество отпадъци от български произход в сравнение с количеството внасяни отпадъци за оползотворяване в същата инсталация;
4. (в сила до 31.12.2009 г.) непопадащи в нито едно от приложения № 1 - 3, за които е въведена забрана за депониране, ако през предходната календарна година лицето - оператор на инсталацията, където се предвижда да бъде извършено оползотворяването, е оползотворило по-малко количество отпадъци от български произход в сравнение с количеството внасяни отпадъци за оползотворяване в същата инсталация.
(2) Забраната по ал. 1 не се прилага за отпадъци, които при влагане в съответните операции по оползотворяване не могат да бъдат заменени с отпадъци, образувани в Република България.
(3) Отпадъците, за които не са постигнати целите по ал. 1, т. 1, и кодовете им съгласно приложение № 1 се посочват в доклада по чл. 42, ал. 2 от Наредбата за опаковките и отпадъците от опаковки.
(4) Отпадъците, посочени в доклада по ал. 3, се внасят след издаване на разрешение за внасяне на отпадъци съгласно глава пета, раздел V от ЗУО.
Чл. 15. Внасяните отпадъци трябва да са предназначени за операция или за последователност от операции по оползотворяване, които да водят до получаването на крайни продукти, изпълняващи едновременно следните условия:
1. не се нуждаят от по-нататъшно оползотворяване;
2. отговарят на всички изисквания за опазване на човешкото здраве и околната среда, поставени към продукти, които се употребяват за същите цели и по същия начин.
Глава втора
РЕД ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ТРАНСГРАНИЧЕН ПРЕВОЗ НА ОТПАДЪЦИ
Раздел I
Ред за внасяне на отпадъци
Чл. 16. (1) За издаване на разрешение за внасяне на отпадъци българските и чуждестранните юридически или физически лица, регистрирани като търговци по Търговския закон или по националното си законодателство, подават заявление по образец, утвърден със заповед на министъра на околната среда и водите, и документите по чл. 80 ЗУО, доказващи условията, при които се издава разрешението, по реда на глава пета, раздел V от ЗУО.
(2) Известието по чл. 80, т. 12 ЗУО се попълва съгласно указанията по приложение № 4.
(3) Договорът по чл. 80, т. 5 ЗУО с лицето - оператор на инсталацията, където се предвижда да бъде извършено оползотворяването на отпадъците, съдържа най-малко клаузите, определени в приложение № 9.
(4) Планът за мерките по чл. 80, т. 15 ЗУО задължително включва описание на физичните и химичните свойства на товара, начина на опаковане, средствата за транспортиране на отпадъците, планирани претоварвания и разтоварвания на отпадъците, действия, които ще бъдат предприети в случай на възникване на аварии и/или замърсяване на околната среда и в случай че превозът на отпадъците не може да бъде извършен в съответствие с договора по чл. 79, т. 1 ЗУО или с условията на разрешението.
(5) В известието по чл. 80, т. 12 ЗУО трябва да бъдат указани операциите, водещи до крайно оползотворяване на отпадъците.
(6) За внасянето на отпадъци, за които се изисква издаване на регистрационен документ, българските и чуждестранните юридически или физически лица, регистрирани като търговци по Търговския закон или по националното си законодателство, подават до компетентния орган заявление по образец съгласно приложение № 5.
Чл. 17. (1) Не по-късно от 3 работни дни след получаване на известие за внасяне на отпадъци по чл. 80, т. 12 ЗУО министърът на околната среда и водите или упълномощено от него длъжностно лице изпраща потвърждение за получаване на известието до заявителя, до компетентните органи на заинтересуваните държави и до преработвателя на отпадъците.
(2) Директорът на регионалната инспекция по околната среда и водите, на територията на която се намира предприятието, в което ще се оползотворяват отпадъците, дава становището по чл. 80, т. 11 ЗУО въз основа на потвърждението по ал. 1 и копие от договора по чл. 80, т. 5 ЗУО.
(3) След издаването на разрешение за внасяне на отпадъците компетентният орган изпраща оригинала на разрешението до заявителя и копия до компетентните органи на заинтересуваните държави до директора на регионалната инспекция по околната среда и водите, на територията на която се намира предприятието, в което ще се оползотворяват отпадъците, и до Централното митническо управление на Агенция "Митници".
(4) След издаването на регистрационен документ за внасяне на отпадъци министърът на околната среда и водите изпраща оригинала на регистрационния документ до заявителя и копие до Централното митническо управление на Агенция "Митници".
(5) Най-късно 3 работни дни преди започване на превоза на отпадъците, за които е издадено разрешение за внасяне, заявителят вписва точната дата на започване на превоза и попълва другите полета на документа за превоз съгласно приложение № 10 и изпраща копия от него до компетентните органи на заинтересуваните държави.
Чл. 18. (1) Всеки товар с отпадъци, предназначени за внасяне, задължително се придружава от:
1. документ за превоз съгласно приложение № 10 - при внасяне на отпадъци, за които се изисква издаване на разрешение по реда на глава пета, раздел V от ЗУО, или
2. лиценз за търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали, издаден по реда на глава пета, раздел III от ЗУО - при внасяне на отпадъци от черни и цветни метали съгласно приложение № 1, или
3. регистрационен документ съгласно приложение № 5 - при внасяне на отпадъци съгласно приложение № 1.
(2) Документът за превоз съгласно приложение № 10 се попълва от заявителя, превозвачите и преработвателя на отпадъците и се заверява от митническите органи на входното митническо учреждение в поле 27.
(3) Копие от заверените документи по ал. 2 се задържа и съхранява съответно от заявителя, превозвачите, преработвателя на отпадъците и от митническите органи.
(4) Най-късно 3 работни дни от получаването на отпадъците преработвателят попълва поле 24 от документа за превоз и изпраща копия до заявителя и до компетентните органи на заинтересуваните държави.
(5) Най-късно 180 дни от получаването на отпадъците преработвателят изпраща документа за превоз с попълнено и подпечатано с мокър печат поле 25 до компетентния орган на държавата износител и копия до заявителя и до компетентните органи на другите заинтересувани държави.
Раздел II
Ред за изнасяне на отпадъци
Чл. 19. (1) За издаване на разрешение за изнасяне на отпадъци българските и чуждестранните юридически или физически лица, регистрирани като търговци по Търговския закон или по националното си законодателство, подават заявление по образец, утвърден със заповед на министъра на околната среда и водите, и документите, доказващи условията, при които се издава разрешението, по чл. 84 ЗУО.
(2) Образците на известието по чл. 84, т. 6 ЗУО и на документа за превоз по чл. 84, т. 12 ЗУО се определят съответно в приложения № 4 и 10.
(3) Преработвателят на отпадъците трябва да осигури:
1. изпращането в рамките на 3 работни дни от получаването на отпадъците на копия от документа за превоз съгласно приложение № 10 с попълнено поле 24 до заявителя и до заинтересуваните компетентни органи;
2. изпращането най-късно 180 дни от получаването на отпадъците на копия от документа за превоз съгласно приложение № 10 с попълнено поле 25 до заявителя и до заинтересуваните компетентни органи;
3. поемането на разходите за обратното връщане на отпадъците до държавата износител или тяхното обезвреждане или оползотворяване в случаите, когато преработвателят попълни поле 25 от документа за превоз в нарушение на нормативните изисквания или условията на разрешението и в резултат на това бъде реализирана банковата гаранция или застраховката по чл. 84, т. 11 ЗУО.
(4) Изпълнението на изискванията на ал. 3 се доказва чрез потвърждението по чл. 83, ал. 1, т. 1, буква "б" ЗУО или чрез нотариално заверено копие на договора с лицето, което третира отпадъците в държавата вносител.
(5) Планът за мерките по чл. 84, т. 10 ЗУО задължително включва:
1. начина на опаковане и средствата за транспортиране на отпадъците;
2. планирани претоварвания и разтоварвания на отпадъците;
3. описание на физичните и химичните свойства на товара;
4. действия, които ще бъдат предприети в случай на възникване на произшествия и/или замърсяване на околната среда и/или когато превозът на отпадъците не може да бъде извършен в съответствие с договора по чл. 83, ал. 1, т. 1, буква "б" ЗУО или с условията на разрешението.
Чл. 20. (1) Компетентният орган проверява дали заявлението по чл. 19, ал. 1 и приложените към него документи по чл. 84 ЗУО отговарят на нормативните изисквания.
(2) В случай че не са представени някои от документите по чл. 84 ЗУО и/или представеното заявление или известието съгласно приложение № 4 не е попълнено надлежно, компетентният орган уведомява заявителя за отстраняване на нередовностите и/или за представяне на допълнителна информация към заявлението в срока по чл. 74 ЗУО.
(3) Компетентният орган най-късно 3 работни дни след отстраняване на нередовностите от страна на заявителя и/или от получаването на необходимата допълнителна информация изпраща потвърждение за получаване на заявлението за изнасяне на отпадъци до компетентните органи на заинтересуваните държави и до преработвателя на отпадъците, като прилага и копие от попълненото от заявителя известие съгласно приложение № 4.
(4) В случаите, когато са налице основанията по чл. 77, ал. 1, т. 3, 5 и/или 6 ЗУО, компетентният орган отказва издаването на разрешението, преди да е изпратено потвърждението по ал. 3.
(5) Разрешението за изнасяне на отпадъци или отказът за издаване на разрешение се издава след произнасяне на компетентните органи на държавите, през чиито територии се извършва транзитът, и на държавата вносител в съответствие с чл. 83 ЗУО.
(6) След издаването на разрешение за изнасяне на отпадъците компетентният орган изпраща оригинала на разрешението до заявителя и копия до компетентните органи на заинтересуваните държави и до Централното митническо управление на Агенция "Митници".
(7) Най-късно 3 работни дни преди започване превоза на отпадъците заявителят вписва точната дата на започване на превоза и попълва полета от 1 до 22 на документа за превоз и изпраща копия от него до компетентните органи на заинтересуваните държави.
Чл. 21. (1) Всеки товар с отпадъци, предназначени за изнасяне, задължително се придружава от документ за превоз.
(2) Документът за превоз се попълва от заявителя, превозвачите и от преработвателя на отпадъците и се заверява от митническите органи на изходното митническо учреждение в поле 26 на документа за превоз съгласно приложение № 10.
(3) Копие от заверените документи по ал. 2 се задържа и съхранява съответно от заявителя, превозвачите, преработвателя на отпадъците и от митническите органи.
(4) След напускането на митническата територия на Република България митническите органи от изходното митническо учреждение изпращат копие от документа за превоз на МОСВ.
(5) Най-късно 3 работни дни от получаването на отпадъците преработвателят попълва поле 24 от документа за превоз съгласно приложение № 10 и изпраща копия до заявителя и до компетентните органи на заинтересуваните държави.
(6) В случай че след изтичане на 42 дни от напускането на границите на Република България не бъде получен документът за превоз с попълнено поле 24 съгласно приложение № 10 или полученият документ за превоз не съответства на издаденото разрешение, компетентният орган уведомява държавата вносител.
(7) Най-късно 180 дни от получаването на отпадъците преработвателят изпраща документа за превоз с попълнено поле 25 съгласно приложение № 10 до компетентния орган на държавата износител и копия до заявителя и до компетентните органи на другите заинтересувани държави.
(8) В случай че след изтичане на 190 дни от датата на получаване на отпадъците не бъде получен документът за превоз с попълнено поле 25 съгласно приложение № 10 или полученият документ за превоза не съответства на издаденото разрешение, компетентният орган уведомява държавата вносител.
Раздел III
Ред за извършване на транзит на отпадъци
Чл. 22. (1) Министърът на околната среда и водите или упълномощено от него длъжностно лице най-късно 3 работни дни след получаване на известие за транзит на отпадъци по чл. 86, ал. 1, т. 1 ЗУО изпраща потвърждение за получаване на известието до заявителя и до държавата износител.
(2) След като се издаде, разрешението за транзит на отпадъци се изпраща до заявителя с копие до компетентните органи на заинтересуваните държави и копие до Централното митническо управление на Агенция "Митници".
(3) Най-късно 3 работни дни преди започване на превоза на отпадъци заявителят вписва точната дата на започване на превоза и попълва полета от 1 до 22 на документа за превоз съгласно указанията по приложение № 10 и изпраща копия от него до компетентните органи на заинтересуваните държави.
Чл. 23. (1) Всеки товар с отпадъци, за които се изисква издаване на разрешение за транзитен превоз, задължително се придружава от документ за превоз съгласно приложение № 10.
(2) Документът за превоз се попълва от заявителя, превозвачите и от преработвателя на отпадъците и се заверява от митническите органи на входното и изходното митническо учреждение в поле 28 съгласно приложение № 10.
(3) След напускане на митническата територия на Република България митническите органи от изходното митническо учреждение изпращат копие от документа за превоз до МОСВ.
(4) Най-късно 42 дни след преминаването на отпадъците през границите на Република България заявителят представя на компетентния орган декларация, че отпадъците са доставени на преработвателя на отпадъците, или копие от документа за превоз с попълнено поле 23 или 24 съгласно приложение № 10.
Глава трета
РЕГИСТРИРАНЕ И ОТЧИТАНЕ НА ТРАНСГРАНИЧНИЯ ПРЕВОЗ НА ОТПАДЪЦИ
Чл. 24. В регистъра по чл. 72, ал. 3 ЗУО се вписват издадените разрешения и регистрационни документи и информацията от годишните справки по чл. 87, ал. 4 ЗУО и годишните справки-декларации по чл. 88 ЗУО.
Чл. 25. (1) В 15-дневен срок след изтичането на срока на действие на издаденото разрешение заявителят уведомява с писмо министъра на околната среда и водите за количествата внесени, транзитирани или изнесени отпадъци по това разрешение.
(2) В 15-дневен срок след изтичането на срока на договора по чл. 79, т. 1 ЗУО заявителят уведомява с писмо министъра на околната среда и водите за количествата внесени отпадъци съгласно приложение № 1. Към писмото се представя и копие от регистрационния документ за превоз за цялото количество отпадъци.
Чл. 26. Лицата, които притежават лиценз, издаден по реда на глава пета, раздел III от ЗУО, и извършват внасяне на отпадъци от черни и цветни метали, подават до министъра на околната среда и водите годишна справка по образец съгласно приложение № 11. Годишната справка се представя в МОСВ до 31 март следващата година.
Чл. 27. Лицата, извършващи изнасяне на отпадъци съгласно приложение № 1, за които не се изисква издаване на разрешение, представят на министъра на околната среда и водите годишна справка-декларация по образец съгласно приложение № 12. Годишната справка-декларация се представя в МОСВ до 31 март следващата година.
Чл. 28. Всички документи, послужили за издаване на разрешения, оригиналите на разрешенията и регистрационните документи или копията от тях и документите за превоз след заверяването им от митническите органи и попълването им от получателите и преработвателите на отпадъци се съхраняват от компетентните органи, заявителите, притежателите на отпадъците и преработвателите за срок 3 години.
Чл. 29. (1) Всички заявления и придружаващи документи се представят на български език, а в случаите, когато оригиналните документи не са на български език, се представя легализиран превод на български език.
(2) При поискване от компетентните органи на заинтересуваните държави заявителят да представи документи на език, приемлив за тях, той е длъжен да предостави надлежно заверено копие, отговарящо на правилата за заверяване на документи, в съответствие със законите на заинтересуваните държави.
Глава четвърта
БАНКОВА ГАРАНЦИЯ ИЛИ ЗАСТРАХОВКА
Чл. 30. За издаване на разрешение за внасяне, изнасяне или транзит на отпадъци съгласно приложения № 2 и 3 заявителят представя и банкова гаранция или застраховка за покриване на разходите за оползотворяване, обезвреждане и транспортиране на отпадъците, включително когато превозът се счита за незаконен трафик на отпадъци по смисъла на Базелската конвенция за контрол на трансграничното движение на опасни отпадъци и тяхното обезвреждане.
Чл. 31. (1) Размерът на банковата гаранция или на застраховката се определя, както следва:
1. за отпадъци от "Жълтия списък" съгласно приложение № 2 - не по-малко от 500 лв./тон и не по-малко от 50 000 лв. на единичен превоз;
2. за отпадъци от "Червения списък" съгласно приложение № 3, както и за отпадъците, които не попадат в приложения № 1 - 3 - не по-малко от 2000 лв./тон и не по-малко от 200 000 лв. на единичен превоз.
(2) Ако заявителят на разрешението извършва многократно внасяне или изнасяне на отпадъци на или от територията на страната, внесената банкова гаранция или застраховка по осъществяването на дейността му по първия превоз може да послужи за гарантиране и на следващия превоз, ако той заяви изрично желание за това. В случай че следващият трансграничен превоз изисква по-висок размер на банковата гаранция или застраховката, заявителят представя в МОСВ допълнително банкова гаранция или застраховка.
Чл. 32. (1) Банковата гаранция е безусловна и неотменяема и трябва да бъде издадена от чуждестранна банка с кредитен рейтинг АА на рейтингова агенция Moody's или от българска банка. Банковата гаранция, издадена от чуждестранна банка, следва да бъде авизирана чрез българска банка.
(2) Банковата гаранция се издава в полза на МОСВ и се реализира при неизпълнение на задълженията на заявителя на разрешението.
(3) Чрез банковата гаранция банката гарант се задължава при първо писмено поискване от МОСВ да преведе сумата по банковата гаранция по сметка на МОСВ.
Чл. 33. (1) Банковата гаранция се освобождава в следните случаи:
1. при внасяне и изнасяне - след представяне съответно на документите по чл. 18, ал. 5 и чл. 21, ал. 7, попълнени за цялото количество отпадъци;
2. при транзит - след представяне на документа по чл. 23, ал. 4;
3. при анулиране на издаденото разрешение - в случаите, когато внасянето или изнасянето не се осъществи.
(2) При изпълнение на условията по ал. 1 МОСВ в срок 5 работни дни уведомява писмено заявителя за изпълненото задължение по трансграничния превоз на отпадъците и прилага оригинала на банковата гаранция, което служи за освобождаването й от банката.
Чл. 34. (1) Застраховката по чл. 30 се доказва със застрахователна полица, издадена от дружество, регистрирано на територията на Република България и осъществяващо дейност по чл. 6 от Закона за застраховането.
(2) С договора за застраховка застрахователят се задължава при настъпване на застрахователното събитие да заплати на МОСВ сумата по чл. 31, ал. 1.
(3) Обезщетението по застраховката следва да покрива разходите по чл. 30 в случай на настъпване на застрахователното събитие.
Глава пета
КОНТРОЛ НА ТРАНСГРАНИЧНИЯ ПРЕВОЗ НА ОТПАДЪЦИ
Чл. 35. (1) В случай че трансгранично движение на отпадъци, за което е издадено разрешение за изнасяне на отпадъци, не може да бъде осъществено в съответствие с условията на разрешението или договора по чл. 83, т. 1, буква "б" ЗУО, заявителят или ако той не е българско физическо или юридическо лице - притежателят (включително и първичните причинители) на отпадъците, е длъжен да осигури:
1. отпадъците да бъдат върнати обратно в Република България от заявителя или от притежателя им и да бъдат предадени за обезвреждане или оползотворяване, или
2. екологосъобразното им обезвреждане или оползотворяване в друга държава, различна от държавата вносител.
(2) Заявителят или притежателят на отпадъците в срок 15 дни от деня, в който се установи, че не може да бъде осъществено трансгранично движение на отпадъци в съответствие с условията на разрешението или договора по чл. 83, т. 1, буква "б" ЗУО, уведомява министъра на околната среда и водите и компетентните органи на заинтересуваните държави за действията, които ще предприеме за изпълнение на задълженията си по ал. 1.
(3) Ако лицата по ал. 1 откажат да предприемат действия по изпълнение на задълженията си по ал. 1 и 2, министърът на околната среда и водите или упълномощено от него длъжностно лице предприема действия за екологосъобразното им обезвреждане или оползотворяване в Република България или в друга държава, различна от държавата вносител, като реализира банковата гаранция по чл. 30 или покрива разходите със застраховката по чл. 30.
(4) Екологосъобразното обезвреждане или оползотворяване на отпадъците се извършва в срок 90 дни от момента, в който държавата вносител е уведомила министъра на околната среда и водите и Секретариата на Базелската конвенция, освен ако заинтересуваните държави са се споразумели за друг срок.
(5) Задълженията на лицата по ал. 1 и задълженията на министъра на околната среда и водите за обратно приемане и обезвреждане или оползотворяване на отпадъците са в сила до попълването на поле 25 от документа (документите) за превоз съгласно приложение № 11 за цялото количество отпадъци.
Чл. 36. (1) В случай че трансгранично движение на отпадъци, за което е издадено разрешение или регистрационен документ за внасяне на отпадъци, не може да бъде осъществено в съответствие с условията на разрешението, регистрационния документ или договора по чл. 79, т. 1 ЗУО, заявителят незабавно уведомява министъра на околната среда и водите.
(2) Министърът на околната среда и водите или упълномощено от него длъжностно лице уведомява компетентните органи на държавата износител и държавите, през чиято територия се извършва транзитният превоз на отпадъците, за причините за връщането на отпадъците.
Чл. 37. (1) В случай на изнасяне на отпадъци, считано за незаконен трафик в резултат на поведението на износителя или притежателя на отпадъците, износителят или притежателят на отпадъците трябва да осигури отпадъците да бъдат върнати обратно и предадени за обезвреждане или оползотворяване, или ако това е нецелесъобразно - да бъдат обезвредени или оползотворени в друга държава в рамките на 30 дни от момента, в който МОСВ е уведомено за незаконния трафик, или на друг такъв период, за който заинтересуваните държави могат да се споразумеят.
(2) Износителят или притежателят на отпадъците в срок 3 дни от деня, в който се установи, че трансграничното движение на отпадъци се счита за незаконен трафик, уведомява министъра на околната среда и водите и компетентните органи на заинтересуваните държави за действията, който ще предприеме за изпълнение на задълженията си по ал. 1.
(3) Ако лицата по ал. 1 откажат да предприемат действия по изпълнение на задълженията си по ал. 1 и 2, министърът на околната среда и водите или упълномощено от него длъжностно лице за сметка на заявителя или на притежателя на отпадъците предприема действия за екологосъобразното им обезвреждане или оползотворяване в Република България или в друга държава, различна от държавата вносител.
Чл. 38. (1) В случай на внасяне на отпадъци, считано за незаконен трафик в резултат на поведението на износителя или притежателя на отпадъците, министърът на околната среда и водите или упълномощено от него длъжностно лице уведомява компетентните органи на държавата износител и държавите, през чиято територия се извършва транзитният превоз на отпадъците, за причините за връщането на отпадъците или за екологосъобразното им обезвреждане по алтернативен начин.
(2) Уведомление по ал. 1 се изпраща и когато са налице основания за отказ за издаване на регистрационен документ за внасяне на отпадъци, включени в приложение № 1.
Чл. 39. (1) В случай на внасяне на отпадъци, считано за незаконен трафик в резултат на поведението на вносителя или преработвателя на отпадъците, вносителят или преработвателят на отпадъците трябва да осигури отпадъците да се обезвредят или оползотворят по екологосъобразен начин в рамките на 30 дни от момента, в който МОСВ установи незаконния трафик, или на друг такъв период, за който заинтересуваните държави се споразумеят.
(2) Вносителят или преработвателят на отпадъците в срок 3 дни от деня, в който се установи, че трансграничното движение на отпадъци се счита за незаконен трафик, уведомява министъра на околната среда и водите и компетентните органи на заинтересуваните държави за действията, които ще предприеме за изпълнение на задълженията си по ал. 1.
(3) Ако лицата по ал. 1 откажат да предприемат действия по изпълнение на задълженията си по ал. 1 и 2, министърът на околната среда и водите или упълномощено от него длъжностно лице за сметка на заявителя или притежателя на отпадъците предприема действия за екологосъобразното им обезвреждане или оползотворяване.
Чл. 40. (1) При обратно връщане на отпадъците или екологосъобразното им обезвреждане или оползотворяване в друга държава съгласно чл. 35 или в случаите на незаконен трафик в резултат на поведението на износителя или причинителя на отпадъците разходите за транспортирането, оползотворяването или обезвреждането им са за сметка на заявителя, или ако той не е българско физическо или юридическо лице - за сметка на притежателя (включително първичните причинители) на отпадъците.
(2) Разходите за оползотворяване или обезвреждане на отпадъците в случаите на незаконен трафик в резултат на поведението на вносителя или преработвателя на отпадъците са за сметка на вносителя или преработвателя на отпадъците.
(3) Когато отговорността за незаконния трафик не може да се вмени на износителя, производителя, вносителя или на лицето, отговорно за обезвреждането на отпадъците, определянето на лицето, което ще покрие разходите за оползотворяване или обезвреждане на отпадъците, включително и на възможните разходи за транспортиране, се извършва по реда на чл. 9, ал. 4 от Базелската конвенция за контрол на трансграничното движение на опасни отпадъци и тяхното обезвреждане.

ДОПЪЛНИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА
§ 1. По смисъла на наредбата:
1. "Компетентен орган" е орган на изпълнителната власт, определен като "Компетентен орган" по Базелската конвенция за контрол на трансграничното движение на опасни отпадъци и тяхното обезвреждане, или друг орган на изпълнителната власт, който носи отговорност за трансграничното движение на отпадъците в държавата и който е оторизиран да извършва всички процедури по разрешаване на превоза. Компетентен орган за Република България е министърът на околната среда и водите.
2. "Трансграничен превоз" е превоз на отпадъци от район, намиращ се под националната юрисдикция на една държава, към или през район под националната юрисдикция на друга държава, или към или през район, който не е под юрисдикцията на нито една държава, при условие че това движение засяга поне две държави.
3. "Държава вносител" е всяка държава, за която изнасянето на отпадъци е планирано или извършено с цел третирането им в нея или с цел натоварване преди третирането им в район, който не е под националната юрисдикция на която и да е държава.
4. "Държава износител" е всяка държава, от която изнасянето на отпадъци е планирано или извършено.
5. "Държава, през чиято територия се извършва транзитът" е всяка държава, с изключение на държава износител или вносител, през която изнасянето на отпадъци е планирано или извършено.
6. "Заинтересувана държава" е държава, която при трансгранично движение на отпадъци е държава вносител, държава износител или държава, през чиято територия се извършва транзит на отпадъци.
7. "Преработвател" е лице, което получава отпадъците за оползотворяване или обезвреждане и което притежава правоспособност за тези дейности в съответствие със законите на мястото, където се извършват.
8. "Език, приемлив за компетентните органи на заинтересуваните държави" е официалният език на заинтересуваната държава или език, посочен от компетентните органи на държавите - членки на Базелската конвенция, пред Секретариата на конвенцията като приемлив, както и всеки език, на който компетентният орган на заинтересуваната държава изисква да се представят документи пред административните органи.
9. "Съществени изменения в условията на извършване на трансграничния превоз" са всяка промяна във:
а) количеството на транспортираните отпадъци с повече от 10 на сто, или
б) качествените показатели на отпадъците, предвидени в договора с крайния преработвател, или
в) вида на отпадъците съгласно кодовете по приложения № 2 или 3 или списъка на отпадъците съгласно Наредба № 3 от 2004 г. за класификация на отпадъците, или
г) операциите по обезвреждане или оползотворяване на отпадъците, или
д) преработвателя на отпадъците, или
е) маршрута на отпадъците, когато това засяга други държави освен държавите, от които е получено съгласие.
10. "Заявител" е българско или чуждестранно юридическо или физическо лице, регистрирано като търговец по Търговския закон или по националното си законодателство, което подава заявление за издаване на разрешение или регистрационен документ по чл. 72, ал. 1, т. 1 ЗУО.
11. "Единичен превоз" е всеки превоз с отделен автомобил, ремарке, цистерна, вагон, кораб, шлеп.
12. "Многократно внасяне, изнасяне или транзит" е трансграничен превоз на отпадъци, който се извършва с повече от един единичен превоз.
13. "Документ за превоз" е документ, който се изисква съгласно чл. 4, ал. 7, буква "с" от Базелската конвенция за контрол на трансграничното движение на опасни отпадъци и тяхното обезвреждане.
14. "Незаконен трафик на отпадъци" е всяко трансгранично движение на отпадъци:
а) извършено без известие до всички заинтересувани държави, когато такова се изисква, или
б) извършено без съгласието на всички заинтересувани държави, когато такова се изисква, или
в) извършено със съгласието на някоя заинтересувана държава, получено чрез фалшифициране, подправяне или измама, или
г) което в значителна степен не отговаря на документите, или
д) което води до обезвреждане или оползотворяване на отпадъците в нарушение на изискванията на закона.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 2. Наредбата се приема на основание чл. 72, ал. 2 от Закона за управление на отпадъците и отменя Наредбата за случаите, за които се изисква разрешение за въвеждане, изнасяне и транзит на отпадъци, и за условията и реда за неговото издаване, приета с Постановление № 166 на Министерския съвет от 2000 г. (обн., ДВ, бр. 66 от 2000 г.; попр., бр. 67 от 2000 г.).
§ 3. Разпоредбата на чл. 10, ал. 1 влиза в сила от 1 януари 2005 г.
§ 4. (1) Разпоредбите на чл. 14, ал. 1, т. 1, чл. 14, ал. 2, 3 и 4 се прилагат до влизането в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз.
(2) Разпоредбата на чл. 14, ал. 1, т. 2, 3 и 4 се прилага до 31 декември 2009 г.

Приложение № 1
към чл. 5, ал. 1

Зелен списък на отпадъците(*1)
Независимо от това, дали отпадъците са включени или не в този списък,
за тях не се прилага редът за трансграничен превоз на отпадъци, попадащи в приложението, в случай че са замърсени с други материали до степен, която:
а) увеличава рисковете, свързани с отпадъка, дотолкова, че да бъде
подходящ за включване в жълтия или червения списък, или
б) пречи на оползотворяването на отпадъка по екологосъобразен начин.

GА. ОТПАДЪЦИ ОТ МЕТАЛИ И МЕТАЛНИ СПЛАВИ В МЕТАЛНА НЕДИСПЕРСНА ФОРМА(*2) Следните отпадъци или остатъци от благородни метали и техните сплави:

GA 010 от 7112 91 - От злато
GA 020 от 7112 92 - От платина (наименованието платина
включва платина, иридий, осмий, паладий,
родий и рутений)
GA 030 от 7112 99 - От други благородни метали,
например сребро
Забележка. Живакът е специално изключен,
тъй като се счита за замърсител на тези
метали, техните сплави или амалгами.
Следните отпадъци и остатъци от цветни метали и техните сплави:

GA 120 7404 00 Отпадъци и скрап от мед
GA 130 7503 00 Отпадъци и скрап от никел
GA 140 7602 00 Отпадъци и скрап от алуминий
GA 150 от 7802 00 Отпадъци и скрап от олово
GA 160 7902 00 Отпадъци и скрап от цинк
GA 170 8002 00 Отпадъци и скрап от калай
GA 180 8101 97 Отпадъци и скрап от волфрам
GA 190 8102 97 Отпадъци и скрап от
молибден
GA 200 8103 30 Отпадъци и скрап от тантал
GA 210 8104 20 Отпадъци и скрап от магнезий (с
изключение на посочените в AA 190)
GA 220 8105 30 Отпадъци и скрап от кобалт
GA 230 от 8106 00 Отпадъци и скрап от бисмут
GA 240 8107 30 Отпадъци и скрап от кадмий
GA 250 8108 30 Отпадъци и скрап от титаний
GA 260 8109 30 Отпадъци и скрап от цирконий
GA 270 8110 20 Отпадъци и скрап от антимон
GA 280 от 8111 00 Отпадъци и скрап от манган
GA 290 8112 13 Отпадъци и скрап от берилий
GA 300 8112 22 Отпадъци и скрап от хром
GA 310 от 8112 30 Отпадъци и скрап от германий
GA 320 от 8112 40 Отпадъци и скрап от ванадий
от 8112 92 Отпадъци и скрап от:
GA 330 - Хафний
GA 340 - Индий
GA 350 - Ниобий
GA 360 - Рений
GA 370 - Галий
GA 400 от 2804 90 Отпадъци и скрап от селен
GA 410 от 2804 50 Отпадъци и скрап от телур
GA 420 от 2805 30 Отпадъци и скрап от редкоземни метали
GA 430 7204 Отпадъци и скрап от желязо и
стомана
GB. МЕТАЛСЪДЪРЖАЩИ ОТПАДЪЦИ, ПРОИЗХОЖДАЩИ ОТ ПРЕТОПЯВАНЕ, ПРЕРАБОТВАНЕ НА РУДА ИЛИ РАФИНИРАНЕ НА МЕТАЛИ

GB 010 2620 11 Щейн от галванизация
GB 020 Отпадъци, съдържащи цинк:
GB 021 - цинкови дроси под формата на плочи от
горната част на вани за галванизация
(по-голям от 90 % Zn)
GB 022 - цинкови дроси под формата на плочи от
дъното на вани за галванизация (по-голям
от 92 % Zn)
GB 023 - Дроси от цинкови отливки (по-голям от
85 % Zn)
GB 024 - Отпадъци от горещо галванизиране с
цинк (по-голям от 92 % Zn)
GB 025 - Цинкова пяна/огрибки
GB 030 - Алуминиева пяна/огрибки
GB 040 от 2620 99 Шлаки от преработката на благородни метали
и мед за допълнително рафиниране
GB 050 Шлака от добива и преработката на калай
със съдържание на калай по-малко от 0,5 %,
съдържаща тантал
GC. ДРУГИ ОТПАДЪЦИ, СЪДЪРЖАЩИ МЕТАЛИ

GC 010 Електрически сглобки, съдържащи само
метали или сплави
GC 020 Скрап от електронни уреди (печатни платки,
електронни компоненти, кабели и др.) и
възстановени електронни компоненти,
подходящи за оползотворяване на основни и
благородни метали
GC 030 от 8908 00 Кораби и други плавателни съдове, излезли
от употреба, предназначени за разкомплек-
туване, изпразнени съгласно изискванията от
всички товари и др. материали, образува-
ни при тяхната експлоатация, които биха
могли да бъдат класифицирани като опасни
вещества или отпадъци
GC 040 Излезли от употреба моторни превозни
средства с източени течности
Отработени катализатори с изключение на течности, използвани като катализатори:

GC 050 Отработени течни катализатори за
каталитичен крекинг (FСС) (алуминиев окис,
зеолити)
GC 060 Отработени металсъдържащи катализатори,
съдържащи някои от:
- Благородни метали: злато,
сребро
- Метали от групата на платината: рутений,
родий, паладий, осмий, иридий, платина
- Преходни метали: скандий, ванадий,
манган, кобалт, мед, итрий, ниобий, хафний,
волфрам, титан, хром, желязо, никел, цинк,
цирконий, молибден, тантал, рений
- Лантаноиди (редки метали): лантан,
празеодим, самарий, гадолиний, диспросий,
ербий, итербий, церий, неодим, европий,
тербий, холмий, тулий, лутеций
GC 070 от 2619 00 Шлаки от производството на желязо и
въглеродни стомани (включително
нисколегирана стомана) с изключение на
шлаките, които са били специално
произведени, за да отговарят на
националните и съответните международни
изисквания и стандарти(*3)
GC 080 Окалина (черни метали)
Следните отпадъци от метали и метални сплави в метална дисперсна форма:

GC 090 Молибден
GC 100 Волфрам
GC 110 Тантал
GC 120 Титан
GC 130 Ниобий
GC 140 Рений
GC 150 Злато
GC 160 Платина (понятието "платина" включва
платина, иридий, осмий, паладий, родий и
рутений)
GC 170 Други благородни метали, например сребро
Забележка. Живакът е специално изключен,
тъй като се счита за замърсител на тези
метали, техните сплави или амалгами.
GD. ОТПАДЪЦИ ОТ ЕКСПЛОАТАЦИЯТА НА МИНИТЕ: ПРИ УСЛОВИЕ ЧЕ СА В НЕДИСПЕРСНА ФОРМА

GD 010 от 2504 90 Отпадък от естествен графит
GD 020 от 2514 00 Отпадъци от шисти, дори грубо дялани или
само нарязани с трион или по друг начин
GD 030 2525 30 Отпадъци от слюда
GD 040 от 2529 30 Отпадъци от левцит, нефелин и нефелин
сиенит
GD 050 от 2529 10 Отпадъци от фелдшпат
GD 060 от 2529 21 Отпадъци от флуорит (флусшпат)
от 2529 22
GD 070 от 2811 22 Отпадъци от твърд силициев диоксид с
изключение на този, който се използва в
леярството
GE. СТЪКЛЕНИ ОТПАДЪЦИ В НЕДИСПЕРСНА ФОРМА

GE 010 от 7001 00 Натрошено стъкло и други отпадъци и
остатъци от стъкло освен катодни
електронно-лъчеви тръби и други активи-
рани (с покритие) стъкла
GE 020 Отпадъци от стъклени влакна
GF. КЕРАМИЧНИ ОТПАДЪЦИ В НЕДИСПЕРСНА ФОРМА

GF 010 Керамични отпадъци, които са били печени
след формуване, включително керамични съдо-
ве (преди и/или след употреба)
GF 020 от 8113 00 Отпадъци и скрап от металокерамики и
изделия от металокерамики
GF 030 Керамични влакна, невключени в други
категории
GG. ДРУГИ ОТПАДЪЦИ, СЪДЪРЖАЩИ ОСНОВНО НЕОРГАНИЧНИ КОМПОНЕНТИ, КОИТО МОГАТ ДА СЪДЪРЖАТ МЕТАЛИ И ОРГАНИЧНИ МАТЕРИАЛИ

GG 010 Частично рафиниран калциев сулфат, получен
при десулфоризация на отпадъчни газове
GG 020 Отпадъци от суха гипсова и варова мазилка,
образувани от разрушаване на сгради
GG 030 от 2621 Дънна пепел и шлака от изгаряне на въглища
в електроцентрали
GG 040 от 2621 Увлечена/летяща пепел от изгаряне на
въглища в електроцентрали
GG 050 Анодни отлагания от нефтен кокс и/или битум
GG 060 от 2803 Отработен активен въглен, образуван от
третирането на питейни води, производствени
процеси в хранително-вкусовата индустрия
и производството на витамини
GG 080 от 2621 00 Шлака от производството на мед, химически
стабилизирана, която има високо съдържа-
ние на желязо (над 20 %), и преработена
според производствените стандарти (напр.
DIN 4301 и DIN 8201) основно за строи-
телни и абразивни нужди
GG 090 Сяра в твърда форма
GG 100 Варовик от производството на калциев
цианамид (с рН по-малко от 9)
GG 110 от 2621 00 Неутрализиран червен шлам от производството
на алуминий
GG 120 Натриеви, калиеви, калциеви хлориди
GG 130 Карборунд (силициев карбид)
GG 140 Бетонни отломъци
GG 150 от 2620 99 Стъклен скрап, съдържащ литий-тантал и
литий-ниобий
GG 160 Битумни материали (отпадъци от асфалт),
получени от строителството и поддръжката
на пътища, които не съдържат катран
GH. ТВЪРДИ ПЛАСТМАСОВИ ОТПАДЪЦИ
Включващи, но не само:
GH 010 3915 Отпадъци, изрезки и остатъци от пластмаса
от:
GH 011 от 3915 10 - полимери на етилена
GH 012 от 3915 20 - полимери на стирена
GH 013 от 3915 30 - полимери на винилхлорида
GH 014 от 3915 90 - полимери и кополимери,
например
- полипропилен
- полиетилентерефталат
- акрилонитрил кополимер
- бутадиен кополимер
- стирен кополимер
- полиамиди
- полибутилентерефталати
- поликарбонати
- полифенилен сулфиди
- акрилни полимери
- парафини (С10 - С13)(*4)
- полиуретан (който не съдържа
хлорофлуоровъглероди - CFC)
- полисилоксилани (силикони)
- полиметилметакрилат
- поливинил алкохол
- поливинилбутирал
- поливинилацетат
- етиленови полимери, съдържащи флуор
(Тефлон, PTFE)
GH 015 от 3915 90 - смоли и продукти от кондензация,
например:
- карбамидформалдехидни смоли
- фенолформалдехидни смоли
- меламинформалдехидни смоли
- епоксидни смоли
- алкидни смоли
- полиамиди
GI. ХАРТИЯ, КАРТОН И ХАРТИЕНИ ОТПАДЪЦИ

GI 010 4707 Отпадъци и остатъци от хартия и картон:
GI 011 4707 10 - от неизбелени крафтхартии или картони
или от навълнени хартии или картони
GI 012 4707 20 - от други хартии или картони, получени
главно от избелена, но неоцветена химична
маса
GI 013 4707 30 - от хартии или картони, получени главно
от механична маса (например вестници,
списания и подобни печатни издания)
GI 014 4707 90 - други, включително, но не единствено:
1. Ламиниран картон
2. Несортирани отпадъци и остатъци
GJ. ТЕКСТИЛНИ ОТПАДЪЦИ

GJ 010 5003 Отпадъци от естествена коприна
(включително пашкулите, негодни за
свилоточене, отпадъците от прежди и
развлакнените текстилни материали):
GJ 011 5003 10 - Некардирани, нито пенирани
GJ 012 5003 90 - Други
GJ 020 5103 Отпадъци от вълна или от фини или груби
животински косми, включително отпадъците
от прежди, с изключение на развлакнените
отпадъци
GJ 021 5103 10 - Дреб от вълна или фини животински косми
GJ 022 5103 20 - Други отпадъци от вълна или фини
животински косми
GJ 023 5103 30 - Отпадъци от груби животински косми
GJ 030 5202 Отпадъци от памук, включително отпадъци от
прежди и развлакнени отпадъци
GJ 031 5202 10 - Отпадъци от прежди (включително
отпадъците от конци)
GJ 032 5202 91 - Развлакнени отпадъци
GJ 033 5202 99 - Други
GJ 040 5301 30 Дреб и отпадъци от лен
GJ 050 от 5302 90 Дреб и отпадъци (включително отпадъци от
прежди и конци и развлакнени отпадъци)
от коноп (Cannabis sativa L.)
GJ 060 от 5303 90 Дреб и отпадъци (включително отпадъци от
прежди и конци и развлакнени отпадъци)
от юта и други текстилни ликови
влакна (без лен, коноп и рами)
GJ 070 от 5304 90 Дреб и отпадъци (включително отпадъци от
прежди и развлакнени отпадъци) от сизал
и други текстилни влакна от рода "Agave"
GJ 080 от 5305 19 Кълчища, дреб и отпадъци (включително
отпадъци от прежди и развлакнени отпадъ-
ци) от кокосово влакно
GJ 090 от 5305 29 Кълчища, дреб и отпадъци (включително
отпадъци от прежди и развлакнени отпадъ-
ци) от абака (Manila hemp или Musa
textilis Nee)
GJ 100 от 5305 90 Кълчища, дреб и отпадъци (включително
отпадъци от прежди и развлакнени отпадъ-
ци) от рами и други растителни текстилни
влакна, които не са споменати другаде
GJ 110 5505 Отпадъци от синтетични или изкуствени
влакна (включително дреб, отпадъци от
прежди и развлакнените отпадъци)
GJ 111 5505 10 - от синтетични влакна
GJ 112 5505 20 - от изкуствени влакна
GJ 120 6309 00 Употребявани дрехи и други износени
текстилни артикули
GJ 130 от 6310 Парцали, шнурове, въжета и дебели въжета
от текстилни материали под форма на
отпадъци или на артикули, негодни за
употреба:
GJ 131 от 6310 10 - Сортирани
GJ 132 от 6310 90 - Други
GJ 140 от 6310 Отпадъци от текстилни подови покрития,
килими
GK. КАУЧУКОВИ ОТПАДЪЦИ

GK 010 4004 00 Отпадъци, остатъци и изрезки от невтвърден
каучук (дори раздробени на прах или
гранули)
GK 020 4012 20 Излезли от употреба пневматични гуми
GK 030 от 4017 00 Отпадъци и остатъци от втвърден каучук
(напр. ебонит)
GL. НЕОБРАБОТЕН КОРК И ДЪРВЕНИ ОТПАДЪЦИ

GL 010 от 4401 30 Дървесни отпадъци и остатъци, независимо
дали са агломерирани под формата на труп-
чета, брикети, топчета или други подобни
форми
GL 020 4501 90 Коркови отпадъци: натрошен, гранулиран
или пулверизиран корк
GM. ОТПАДЪЦИ, ПРОИЗХОЖДАЩИ ОТ СЕЛСКОСТОПАНСКАТА И ХРАНИТЕЛНАТА ИНДУСТРИЯ

GM 070 от 2307 00 Винени утайки
GM 080 от 2308 00 Изсушени и стерилизирани растителни
отпадъци, остатъци и субпродукти,
независимо дали са под формата на
гранули от видовете, използвани за
храна на животни, неупоменати другаде
GM 090 1522 00 Дегра; остатъци, получени при обработката
на продукти, съдържащи мазнини или восъци
от животински или растителен произход
GM 100 от 0506 90 Отпадъци от кости и сърцевини от рога,
необработени, обезмаслени, само най-просто
подготвени (но неизрязани на форми),
третирани с киселини или дежелатинирани
GM 110 от 0511 91 Отпадъци от риба
GM 120 1802 00 Черупки, обелки, люспи и други отпадъци
от какао
GM 130 Отпадъци от селскостопанската и
хранителната промишленост, с изключение
на вторични продукти, които отговарят
на националните и международните
изисквания и стандарти за консумацията
им от човека или животните
GM 140 от 15 Отпадъци от хранителни мазнини и масла
от животински или растителен произход
(напр. масла за пържене)
GN. ОТПАДЪЦИ, ПРОИЗХОЖДАЩИ ОТ ОБРАБОТКА НА КОЖИ И ДРУГИ КОЖАРО-КОЖУХАРСКИ ОПЕРАЦИИ И ИЗПОЛЗВАНЕ НА КОЖИ

GN 010 от 0502 Отпадъци от четина от свине или глигани;
косми от борсук и други косми за
четкарската промишленост
GN 020 от 0503 00 Отпадъци от конски косми, дори в разстлано
състояние, със или без подложка
GN 030 от 0505 90 Отпадъци от кожа и други части на птици
със или без пера, пера или части от пера
(независимо дали са подкастрени), без да
са допълнително преработвани освен
почиствани, дезинфекцирани или обработени,
с цел да се съхранят
GN 040 от 4115 20 Изрезки и други отпадъци от обработени
кожи или от възстановена кожа, негодни
за производството на кожени изделия, с
изключение на утайки
GO. ДРУГИ ОТПАДЪЦИ, СЪДЪРЖАЩИ ОСНОВНО ОРГАНИЧНИ КОМПОНЕНТИ, КОИТО МОГАТ ДА СЪДЪРЖАТ МЕТАЛИ И НЕОРГАНИЧНИ МАТЕРИАЛИ

GO 010 от 0501 00 Отпадъци от човешка коса
GO 020 Отпадъци от слама
GO 030 Дезактивиран гъбен мицел от производството
на пеницилин, който се използва като храна
на животни
GO 040 Изхабени фотографски филми и хартия
(включително основни и фоточувствителни
покрития), съдържащи или несъдържащи
сребро, и несъдържащи сребро в свободна
йонна форма
GO 050 Фотоапарати за еднократна употреба без
батерии
(*1) Където е възможно, срещу наименованието на отпадъка е изписан кодовият
номер от Конвенцията за хармонизирана система за описание и кодиране на
стоките, приета в Брюксел на 14 юни 1984 г. в рамките на Съвета за
митническо сътрудничество (Хармонизирана система). Този код може да се
прилага и за отпадъци, и за стоки. Наредбата не засяга стоки, които не
са отпадъци. Ето защо кодът, използван от митническите или други органи
за улесняване на техните процедури, е представен тук само за да помогне
за определянето на отпадъците, които са посочени тук и са предмет на
наредбата. Същевременно Обяснителните бележки към Хармонизираната
система за описание и кодиране на стоките на Световната митническа
организация следва да се използват като ръководство за идентифициране на
отпадъците в общите позиции. Кодът в първата колона е кодът съгласно
Решението на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие за
трансграничното движение на отпадъци, предназначени за операции по
оползотворяване. Той се състои от 2 букви (едната за списъка: зелен,
червен и жълт, и другата за категорията отпадък: А, В, С ..........),
последван от номер.
(*2) "Недисперсна форма" не включва отпадъци под формата на прах, утайка,
пепел или плътни изделия, в които са затворени течни опасни отпадъци.
(*3) Тази позиция включва използването на такива шлаки като източник на
титанов диоксид и ванадий.
(*4) Те не могат да бъдат полимеризирани и се използват като пластификатор.


Приложение № 2
към чл. 5, ал. 1

Жълт списък на отпадъците(*1)

Независимо от това дали отпадъците са включени или не в този списък, те
не могат да бъдат транспортирани както отпадъците, включени в жълтия списък, ако са замърсени с други материали до степен, която: а) увеличава рисковете, свързани с отпадъка, дотолкова, че да бъде подходящ за включване в червения списък, или б) пречи на оползотворяването на отпадъка по екологосъобразен начин.


АА 010 от 2619 00 Дроси, окалина и други остатъци от
производството на чугун и стомана(*2)
АА 020 от 2620 19 Цинкова пепел и остатъци(*2)
АА 030 2620 21 и
donna
Старши потребител
 
Мнения: 5350
Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
Местоположение: Свищов

Re: моля за малко помощ , от тези който имат достъп до СИЕЛА

Мнениеот гала » 07 Фев 2005, 13:37

Kолега dessy71 , получих е - маила ни ми излиза като кодирано и не се чете добре . Въпреки това благодаря за отзивчивостта .

Колега DONNA , много благодаря СТРАШНО ми помогнахте .

Приятен ден на всички .
гала
 


Назад към Лекции и материали


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта


cron